Wiadomości QShop

Nowy system obsługi kurierów
Strona główna / Newsy

Nowy system obsługi kurierów

18 07 2015
Z dniem 24 stycznia 2013 roku, wprowadzamy do sklepów sieci QShop nowy system obsługi kurierów. Od tego dnia każda nowo realizowana transakcja w sklepie internetowym QShop, będzie wspomagana nowymi mechanizmami.
Nowe funkcje wchodzące w skład systemu obsługi kurierów to przede wszystkim:
- Możliwość wyboru przez klienta daty dostarczenia przesyłki
- Automatyczne przekreślanie dat które nie są możliwe do zaznaczenia
- Przedstawienie graficzne możliwych do zaznaczenia dat dostarczenia przesyłki
- Obsługa wysyłek w dniach roboczych (poniedziałek - piątek) oraz w weekendy
- Rozdzielenie opłat za przesyłkę w odniesieniu do przedziałów wagowych dla dni roboczych oraz weekendów (osobno sobota oraz niedziela)
- Rozdzielenie opłat za przesyłkę w odniesieniu do wartości przesyłki dla dni roboczych oraz weekendów
- Możliwość zdefiniowania ostatniej godziny odbioru przesyłek przez kuriera

Nowy system, nowe możliwości
Dzięki wprowadzeniu tak wielu modyfikacji, dajemy Państwa klientom możliwość decydowania o dacie wysłania paczki. Wybór daty jest prosty i intuicyjny, dzięki niemu kupujący w sklepie,łatwo ocenią kiedy otrzymają zamówione towary.



Rys.1) Widok dodanego produktu do koszyka i określonej dla niego daty dostarczenia przesyłki

Zasada działania nowego systemu , polega na sprawdzaniu daty dostarczenia przesyłki domyślnej i określaniu jej po dodaniu towaru do koszyka. Klient który będzie robił zakupy może zadecydować kiedy chce otrzymać paczkę. Wyboru dokonuje klikając dostępny przedział czasowy.

Oprócz dołączenia nowych opcji wprowadzono modyfikację do opcji już istniejących dotyczących dodawania przedziałów wagowych i określania przedziałów kwotowych.
Dotychczas można było dodawać przedziały wagowe i kwotowe bez uwzględniania dni tygodnia, wprowadzone modyfikacje umożliwiają wprowadzanie cen za wysyłki w odróżnieniu od dni tygodnia (poniedziałek - piątek, sobota, niedziela).
Niezmieniony pozostał system automatycznego podziału na wiele paczek, w przypadku przekroczenia maksymalnego dostępnego przedziału wagowego.

Jeśli klient doda do koszyka 1 towar o wadze 10 kg a w parametrach konfiguracji maksymalna wprowadzona waga będzie wynosiła 30kg, system policzy cenę za wysyłkę, zgodną z dostępnymi przedziałami. Jeżeli jednak klient wybierze 4 sztuki towaru, waga zostanie przekroczona i system rozbije jedną paczkę na dwie, podwajając koszta wysyłki.



Rys.2) Widok koszyka i komunikatu o rozbiciu jednej paczki na dwie.

Zmiany w panelu sterowania
W parametrach konfiguracyjnych firm kurierskich pojawiły się nowe opcje, pozwalające na :
- Włączenie obsługi wysyłek w sobotę oraz w niedzielę
- Wybór ostatniej godziny przyjazdu kuriera do firmy po paczki



Rys.3) Widok nowych opcji konfiguracyjnych w panelu sterowania sklepem.

Harmonogram wysyłek
Włączenie do panelu harmonogramu wysyłek, który w sposób graficzny obrazuje kiedy powinien administrator wysłać paczkę jest kolejną zmianą w systemie wysyłek.
Obsługa sklepu może w prosty sposób kontrolować transakcje do realizacji i wybierać tylko te, które mają być wysłane danego dnia. Dzień wysyłki jest oczywiście określony przez kupującego towary.



Rys.4) Widok dostępnego harmonogramu w dziale Sprzedaż -> Transakcje -> Do realizacji

Wprowadzone zmiany są dostępne we wszystkich wersjach QShop (Lite, Standard, Professional, Advanced)


Przedstawione informacje są dostępne także w panelu zarządzania sklepem w dziale Pomoc -> Aktualizacje. Wszelkie publikowane newsy dotyczą informacji o nowościach w platformie QShop.
Zapisz się do newslettera aby pozostać w kontakcie z naszą firmą i otrzymywać informacje odnośnie nowości na naszej platformie.
Gotowe